Speltpasta met pesto en pijnboompitjes=Yummie

Wist je dat speltpasta vele malen gezonder is dan normale pasta? Een aantal weetjes: het heeft een betere verhouding tussen koolhydraten en vetten, het bevorderd de spijsvertering en het bevat meer vitamine B dan normale pasta. Er zijn nog meer voordelen, maar die bespaar ik je. Je moet het gewoon proberen.

Voor 2 personen:– 1x verpakking 250 gr spelt spaghetti (Lo Scoiattolo, koelvak AH bij de pasta’s)Voor de grote eter: pak 1,5/2 pakken spaghetti, verdubbel dan ook de ingrediënten– 40 gr pijnboompitjes– 7,5 gr verse basilicum– 14 zoete cherrytomaatjes– 2 el extra vergine olijfolie– peper&zout

Pesto:– 40 gr pijnboompitjes– 1 teentje knoflook– 80 gr parmezaanse kaas– 7,5 gr verse basilicum– 3 el extra vergine olijfolie– peper&zout

Optioneel:– 1 broccoli

Zo maak je het:

Maak als eerste de pesto door alle ingrediënten in een blender te doen en goed te blenden. Proef tussen door en maak op smaak door peper en zout toe te voegen (kan zijn dat je bijvoorbeeld meer parmezaanse kaas lekkerder vind, voeg dit dan toe).

Bak de 40 gr pijnboompitjes bruin in een hapjespan. Als ze bruin zijn haal ze dan uit de pan en doe ze in een schaaltje. Nu kan je de cherrytomaatjes kort in de pan leggen, zodat ze een beetje warm zijn.

Kook de pasta volgens de verpakking. Giet de pasta af wanneer hij klaar is en doe opnieuw in de pan. Zet het vuur op klein. Voeg de pesto, pijnboompitjes en fijn gesneden verse basilicum toe en meng goed. Breng op smaak met peper en zout.

Maak het bord op: Pasta, cherrytomaatjes en een beetje parmezaanse kaas.

Smakelijk!Liefs,Ellis

Share the love!
Rachèl

Hoi ik ben Rachèl Finkenflügel-Creugers. Ik ben getrouwd en mama van Isis en Jamie. Gek ben ik op het moederschap en alles wat daar bij komt kijken. Ik hou van shoppen, choco, schrijven, lachen, plezier maken en volop genieten van het leven. Met een open houding bekijk ik de wereld en geniet ik van alles wat er op mijn pad komt.

Click Here to Leave a Comment Below

Naar boven

";